tirsdag 25. november 2008

Julestemning hos Tinnies Hus :-)

Her kommer noen smakebiter fra butikken i disse førjulstider:
Bare klikk på bildene for å se alle detaljene...

Dette er en liten detalj fra et vakkert og stort speil jeg har forelsket meg i. Gruer meg til den dagen noen går ut døren med det...


Denne salongen er bare så lekker og glamorøs og litt maskulin på samme tid!


Disse stjernene i flettet kurv er perfekte til å henge på døren eller husveggen. De er så fine at de kan brukes året rundt spør du meg.


Her er et lite overblikksbilde fra bak i butikken. Sukk, den som bare kunne velge og vrake:-)


Dette er uten tvil min drømmesofa! Jeg synker ned i den et par minutter hver dag bare for å nyte... Stoffet har litt gullskimmer og føles veldig dekadent!


Vi har fått inn Casagent i rosa, og det må være den vakreste rosa-fargen ever! Jeg har tatt meg friheten og pakket inn en jumbokopp fra mamma til meg selv i julegave ;-)


Det bugner av vakre smykker fra OXXO og Senze of Joy, og nydelige julekort fra Jeanne d'Arc...


Den perfekte julekalender! Er ikke engelen i sink søt? Jeg har pakket masse fine gaver som nå henger til pynt. Barna som går forbi ser lengtende etter den...


Personlig er jeg ikke så glad i rødt, men denne rødfargen, som minner litt om gamle tekstiler jeg husker fra oppveksten i Trøndelag, går alldeles utmerket! Blir rent nostalgisk jeg...


Bordene flyter nesten over av all julepynten. Mange er godt i gang med med handlingen til jul!


Min ønskeliste for denne julen: Dette spisebordet i weathered oak med sorte ben som kan bli opptil 3,5 m langt, og slike nydelige stoler fra Riviera Maison med linkappe... Anyone? Please?



Slike resirkulerte teakbord selges ut raskere enn vi får dem inn. Nydelige, miljøvennlige, og riktig så i tiden!


Legg merke til St.Etienne taklampen bak til høyre. Den henger endelig i min entre! Jippi! Det ble helt perfekt!



Her er det jul i Lexington land. Masse lekkert i tekstiler å fråtse i!


Disse hyllene er i drivved med metallramme rundt. Vi har også sofabord og sidebord i lignende utførelse. Den som bare kunne byttet ut det man har hjemme...



Jeg pleier aldri få julestemning så tidlig men i denne jobben er det jo helt umulig å forbli upåvirket:-0 Lekre julekuler, adventskalendere, lysestaker, engler, mini-juletrær, puter, pledd, julestjerner, fattigmannsølv, osv osv. Sukk, julestemningen siger på...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

7 kommentarer:

h.espe sa...

Hei på deg!!
Åhhhhh, for en drøm av en butikk!!! Heldige du som kan "meske" deg blant alt dette vakre Sussen. Fortell meg en ting - klarer du noensinne å dra hjem om ettermiddagen, uten å ha med deg noe stæsj fra butikken..? Der hadde iallfall jeg hatt et STORT problem...

Ja, er begynt å komme i julestemning jeg - er nesten ikke til å unngå, for rundtom i bloggene har det vært julestemning i flere uker allerede...

Ha en flott kveld videre min venn!

Mange klemmer fra Hildegunn :o)

GundaM sa...

Jøsses, så masse flott da. Jobber du her..?

og ja, legg inn det bildet av treet med rustne stjerna i toppen ;))))

Hegra klem

Minnelita sa...

ÅÅÅÅÅåååå så mye fint. Sett inn bilde av driv ved treet da. Det vil æ sjå. Fått bildan av Benji? Skal ta bilda av jenta t Jona ætte hælga. Snx. Suss og klæm

☆Therese sa...

Å, her er det mye lekkert, den som hadde en megatykk lommebok!!!!
Var en kjapp tur innom butikken deres i Sandefjord, fant ut at jeg måtte komme tilbake en dag jeg har bedre tid ;o)

Julstemningen har begynt å krype inn unner huden på meg og!
Ha en herlig dag Sussen.

Vibeke sa...

Her var det jammen meg mye flott!:o)Skal mye standhaftighet for å klare å jobbe i en slik butikk uten å ha med seg noe hjem hele tiden....:o)
Koselig at du stakk innom bloggen min en tur, takk for koselige ord!

Ønsker deg en herlig adventshelg som snart står for døren!

Klem fra Vibeke

Lilla sa...

Hallo!
Så mye fint, falt for engelen jeg da. Du får helt sikkert det du ønsker deg til jul :)
Så fine bilder og koselig jule sanger, alltid spennende å kikke innom deg.Og takk for besøket på min!

Ha en fin kveld :)
Klemm

Evelinas hus sa...

Vilka fina bilder från sovrummet, ljuvligt.
Kram Caroline