søndag 25. januar 2009

Vårfornemmelser allerede? :-)




Sussens fornemmelse for vår... Jeg drømmer allerede, om lyse dager, krokus og perleblomster, vakre hortensia og oliventrær ute på trappen, lette og ledige klær, for ikke å nevne muligheten til å pakke bort alle vinterklær for både voksne og barn og å kunne plante ut alle søte små 'juletrær' som pynter vinterhjemmet vårt...
Heldigvis kommer våren tidlig til handelsstanden:-) Det bugner av vårblomster og myke bomullsklær fra Anouska.
Dermed drypper det litt på meg også. To nydelige tunikaer og en himmelblå hortensia... Deilig!

Jeg har blitt forrytter og skal ri tur hver uke på Mac, en ridehest med mankehøyde 175... Skal ut og shoppe rideutstyr til uken tenker jeg. Endelig har jeg blitt klok nok til å sette av tid til mine egne hobbyer! Gleder meg til lange turer i skogen på Nøtterøy, høyt til hest:-) Legger ut bilder når vi har kommet litt i gang.

Hjemme har vi endelig fått opp de nydelige 1700 talls rullegardinene i lin i stuen. Det ble kjempefint! Lover å ta bilder og legge ut snart. Vi har også flyttet rundt på møblene i spisestuen og det ble skikkelig bra! Det er til og med plass til en deilig lesestol ved peisen. Når min kjære tar initiativ på egenhånd er jeg ikke sen å be! Begynt å lete etter den perfekte stolen allerede. Vi skal selge den moderne høyglans skjenken fra Ikea på finn.no og heller lete etter et søtt gammelt barneskrivebord med kul stol til så minsten kan tegne litt i nærheten av oss voksne:-)

I skrivende stund sitter jeg varm og god foran peisen etter en flott dag med gutta mine. Vi har vært på heste-visning alle 4, spist på en særdeles flott og nyoppusset Pizzanini i Tønsberg, gjort litt forefallende arbeid hjemme, og nå ser de to store gutta på håndball mens jeg blogger i naborommet. Minsten tar en middagslur og er nok klar for ny dyst straks.

Ha en fantastisk uke jenter! I natt skal jeg drømme om rideturer i vårskogen...
Kos og klem fra meg


2 kommentarer:

Lilla sa...

Hei, hyggelig å "se" deg igjen!
Å ta seg tid til egne hobbyer er viktig, sitt eget lille pusterom.
Så fine de klærne så ut..nettbutikk?

Ha en fin søndag :)

Klem

h.espe sa...

Hei Sussen!
Ja, det er deilig å kunne spe på med litt vårfrnemmelser nå når vi er midtvinters... Denne våren har jeg store planer om å kjøpe meg et oliventre, og håper jeg kan knekke koden, som gjør at det overlever her hos meg også. Synes oliventre er sååå nydelig!!

Høres ut som du har kosa deg i helgen sammen med gutta dine. Selv har jeg hatt en herlig helg - vært litt kreativ, og var på hyggelig vennemiddag i går. Det ble sent i går/natt, så i dag har jeg vært litt sliten. Ikke lett å få seg hjem når man koser seg, og skravla går.. :o)

Så koselig at du likte pyntehåndkleet jeg hadde laget. Jeg har ikke lagt det ut i bloggbutikken min enda, men kan jo melde fra til deg når det skjer, om du fortsatt skulle være interessert...

Ønsker deg en herlig kommende uke!!

Stor klem fra Hildegunn