tirsdag 24. februar 2009

Kjøkkenet vårt





















Kjøkkenet vårt er Italiensk GED. Gleder meg til å få behandlet benkeplatene slik at de blir lysere med hvitolje. Angrer litt på at vi brukte sykt mye penger på akkurat det. Ser altfor oransje ut synes jeg...

Ekstrakjøleskapet er alltid fylt til randen med drikke av forskjellige slag; også kalt 'Morro-kjøleskapet'. Særdeles vakkert er det ikke, kunne heller passet med et nostalgisk SMEG kjøleskap i kremfarge... Men kunne ikke bare slenge ut mitt praktiske gamle kjøleskap heller.

Jeg er særdeles fornøyd med sjablongen fra Lunehjem.no som pryder kjøkkendøren.

Trancherbordet fra Ikea er fylt med fargerike effekter, og småen elsker å herje og kaste alt rundt seg før han blir stoppet av mamma...

Lekser, frokost og innimellom andre måltider, samt laptop jobbing foregår ved kjøkkenøya. Jeg ser for meg Tolix barstoler i kremfarge... Når vi har fest lager vi ofte buffet som fyller hele øya slik at gjestene kan forsyne seg med akkurat det de vil. Vi er tapas-fans!

Sittebenken med puter er kjekk både for voksne og barn. Gutta har masse leker i skuffene. De vakre putene er fra Anouska. Glemsk som jeg er for tiden har jeg vært nødt til å skrive på skoletavlen at ungene må få vitaminer hver dag... Ja ja, litt dekorativt er det jo også.

Etter oppussingen er kjøkkenet så godt som ferdig. Mangler nå bare å få 'pakket inn' vifterøret langs taket/veggen så er det bare småtteri som gjenstår. Jeg drømmer om å få pakket mircobølgeovnen inn i ett av høyskapene, den er jo så stygg. Og kanskje en kul lyslenke til å henge over det lave vinduet sammen med de søte kortene jeg har hengt opp?

Skal bli godt å bli kvitt lekegrinda etterhvert, men den er jaggu god å ha når småen tar helt overhånd...

Så, det er vårt kjøkken, og vi er veldig glad i husets hjerte:-)

Savner jobben min, men innser at jeg må bruke tid på å bli frisk først. Så får jeg heller mekke litt med det jeg har her hjemme. Mannen min er svært så kreativ for tida, og kommer opp med ideer jeg aldri ville tenkt på. Dere skal få se hvordan stuen ser ut etter en vi flyttet rundt på hans oppfordring i går kveld! :-)

5 kommentarer:

Bdicte sa...

Hei!
Så kjempekoselig blogg du har:) Og nydelig kjøkken!
Jeg kikker gjerne innom deg igjen;)

Ha en fin dag!

My home is my Castle sa...

For et nyyydelig kjøkken du har :))
Stort, lyst og lekkert ...
Nydelig stæsja :)) Og det ekstra kjøleskapet skulle jeg gjerne hatt ;) Veldig praktisk...
Tapas er nyydelig og det spiser vi og ;)
Gleder meg til å se bilder fra stua.. Moro når mannen og er interessert ;)

Ha en fin dag
Klem Kari

lillelise sa...

hei!
så fint kjøkken du har! og så mange koselige detaljer!
koselig blogg også, her kommer jeg innom igjen!
ha en fin dag!

villa trekkfull sa...

Hei. Har ikke oppdaget bloggen din før i dag jeg....dette er en blogg jeg vil besøke mere:) Kjempe koselig kjøkken dere har...likte godt den kjøkken øya...kunne tenkt meg en sånn selv.

Ha en fin dag

☆Therese sa...

Så flott kjøkken dere har!
Mange fine detaljer, putene på benken der er nydelig - ønsker meg slike, men er nok for sent ute :)
Et slikt trancherbord fra Ikea har vi på kjøkkenet også! Blir bestandig så rotete i hyllene hos oss og vi ser det fra spisestua, så jeg lurer på å bytte det ut med et tett skap...
Tror forresten det blir knalfint med Tolix barkrakker (liker så godt de stolene)!

Ha en super dag og god bedring!!!